«Behovet for noe lettvint, er stort…»
Gunnar Tørnes og kollegaer har vært mye ute og reist. De har gjennom mange år hatt ulike problemstilling der der ikke har funnet det vi leter etter når vi leier via Airbnb eller hotell. Vi føler at vi må mase unødvendig mye på huseieren/resepsjonen.
– Eksempler på dette er en overnatting i Karibia der vi ikke kunne finne kjøkkenet på hotellrommet vi leide. Det sto på hjemmesiden (så også på bilder) at de hadde et lite kjøkken, men dette kjøkkenet var ikke å se. Siste dagen, rett før vi skulle sjekke ut, fant vi ut av at kjøkkenet gjemte seg bak en vegg man kunne dra opp på verandaen.
– Vi hadde en lignende episode med en annen leilighet i Dubai der vi ikke kunne finne TVen. Senere fant vi ut av at TVen kom ut fra veggen via en fjernkontroll som lå i en skuff. For hver person vi har snakket med har de fleste hatt lignende utfordringer når de har vært ute og reist. Så vi skjønte rask at det var et stort gap i markedet som åpnet for en app som Neat. 81% av alle som leier ut ferieboliger/leiligheter er ikke til stede når leietakerne sjekker inn. Dette forårsaker mye kommunikasjon frem og tilbake, noe som kan være svært slitsomt for både eier og leietaker.
– Ikke noe mer frem og tilbake kommunikasjon, sier app-utvikleren. – Nå skal leietakerne/gjestene ha all den informasjon de trenger lett tilgjengelig for å ha et komfortabelt opphold. Eierne og de ansatte vil også ha en god digital oversikt over informasjon og inventar. Vi har funnet et stort hull i markedet, der Neat skal være en unik løsning på et praktisk problem, sier han.